X Ogólnopolskie Sympozjum Historyczny Rozwój Konstrukcji Pojazdów

Pasjonaci zabytkowych aut i motocykli spotkali się na X Ogólnopolskim Sympozjum Historyczny Rozwój Konstrukcji Pojazdów, zorganizowanym przez Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej.

Tematem wiodącym spotkania, które odbyło się 2 czerwca br. na Wydziale SiMR, były Nowoczesne technologie w rekonstrukcji pojazdów zabytkowych. W sesji plenarnej goście specjalni wygłosili referaty, m.in. na temat skanowania 3D w rekonstrukcji pojazdów, nowoczesnych technologii i kierunkach rozwoju w muzealnictwie oraz przestępczości przeciwko zabytkom techniki.

Profesor Mariusz Pyrz z Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych PW przybliżył ideę i historię Sympozjum, a Maksymilian Sokół-Potocki z Centralnej Biblioteki Wojskowej im. Marszałka J. Piłsudskiego opowiedział o cadillacu Marszałka, sprowadzonym do Politechniki Warszawskiej specjalnie na tę okazję.

X Ogólnopolskie Sympozjum Historyczny Rozwój Konstrukcji Pojazdów/fot. Biuletyn PW

W drugiej części spotkania goście udali się na parking SiMR, aby podziwiać zabytkowe eksponaty, m.in. samochód parowy z 1899 roku firmy Grout, czyli najstarszy jeżdżący samochód w Polsce. Pokazowi towarzyszyły warsztaty cynowania prowadzone przez Andrzeja Pleskota.

Fotogaleria X Ogólnopolskiego Sympozjum Historyczny Rozwój Konstrukcji Pojazdów

Zdjęcia: Biuletyn PW