PW w składzie klastra „Polski Autobus Elektryczny - łańcuch dostaw dla elektromobilności”

Porozumienie zawarto 28 listopada 2016 r. w Krakowie podczas konferencji XI Forum Nowej Gospodarki. W imieniu Politechniki Warszawskiej list intencyjny podpisał prof. Stanisław Wincenciak, Prorektor ds. Rozwoju PW.

List intencyjny dotyczący współpracy na rzecz e-mobilności

Zaangażowane podmioty będą współpracować na rzecz rozwoju elektromobilności, w szczególności rynku autobusów elektrycznych i części służących do ich budowy. Celem jest wykorzystywanie rozwiązań technicznych wypracowanych w Polsce.

Klaster ma zajmować się opracowaniem dedykowanej konstrukcji autobusu miejskiego dla pojazdów elektrycznych, zarządzaniem energią w celu poprawy operacyjności pojazdów elektrycznych, poprawą parametrów technicznych napędów elektrycznych oraz magazynów energii, opracowaniem innowacyjnych metod ładowania baterii oraz wypracowaniem nowych standardów w obszarze kształcenia kadr inżynierskich w zakresie e-mobility.

W skład klastra weszły firmy: EC Grupa, Ekoenergetyka Polska, Impact Clean Power Technology, Medcom, Instytut Napędów i Maszyn Elektrycznych KOMEL, SKB Drive Tech oraz uczelnie, oprócz Politechniki Warszawskiej także Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie i Politechnika Poznańska. Liderem przedsięwzięcia jest firma Solaris.

PW w składzie klastra „Polski Autobus Elektryczny - łańcuch dostaw dla elektromobilności”.
Pierwszy od prawej: prof. Stanisław Wincenciak/źr. Ministerstwo Energii

W tej chwili wartość kilkunastu projektów, które chcą wspólnie realizować członkowie porozumienia, oceniana jest na ponad 100 mln złotych. Mają one być finansowane ze środków własnych, ale także przy współudziale funduszy pozyskanych z innych źródeł.