Biuletyn PW / Studenci Doktoranci Absolwenci / Sukces studentów Politechniki Warszawskiej na Shell Eco-marathon 2019

Sukces studentów Politechniki Warszawskiej na Shell Eco-marathon 2019

Zespół SKAP 2 z Politechniki Warszawskiej zajął 5. miejsce w kategorii miejskich konceptów spalinowych w konkursie Shell Eco-marathon 2019 na najbardziej wydajny energetycznie bolid zbudowany przez studentów ze światowych uczelni.

Konkurs Shell Eco-marathon odbył się w dniach 1-5 lipca br. w ramach festiwalu Make the Future Live na torze Mercedes Benz World pod Londynem. Młodzi inżynierowie zmierzyli się w wyścigach: Mileage Challenge, czyli jeździe na najdłuższy dystans przy jak najmniejszym zużyciu energii oraz w Mistrzostwach Świata Kierowców, tzw. Drivers’ World Championship, w którego celem było wyłonienie najszybszego na świecie kierowcy energooszczędnego pojazdu. W finale konkursu poświęconego efektywności energetycznej zwyciężył zespół Green Team Twente z Holandii.

W zawodach wzięło udział ponad 1500 studentów i uczniów kierunków inżynieryjnych z 28 krajów. Skonstruowali oni 140 energooszczędnych pojazdów, które budowali przez ostatnie 12 miesięcy. Podczas Shell Eco-marathonu starali się pokonać jak najdłuższą trasę przy wykorzystaniu ekwiwalentu 1 litra paliwa lub 1 kilowatogodziny. Konkurs odbywał się w dwóch kategoriach - pojazdy prototypowe (Prototype) oraz miejskie samochody koncepcyjne (Urban Concept). Zespoły wykorzystywały trzy różne technologie paliwowe: napęd spalinowy, elektryczny i wodorowy. W konkursie udział wzieło 5 polskich drużyn.

W kategorii bardziej konwencjonalnych miejskich samochodów koncepcyjnych francuski zespół TIM UPS INSA z Uniwersytetu INSA de Toulouse pobił rekord jazdy pojazdem z napędem elektrycznym. Pokonał dystans 234,3 km na jednej kWh. Nagrodę dla konstruktorów pojazdów spalinowych otrzymał zespół DTU Roadrunners z Politechniki Duńskiej, który przejechał 429,4 km na jednym litrze paliwa.

Zespół ze Studenckiego Koła Aerodynamiki Pojazdów, działający przy Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej zajął 5. miejsce, pokonując 188 km na jednym litrze benzyny. Z kolei Holenderski zespół Green Team Twente z Uniwersytetu w Twente zwyciężył natomiast w kategorii napędu wodorowego, osiągając 242,5 km/m3.

W kategorii Prototype wystartowały pojazdy futurystyczne. Francuski zespół Microjoule-La Joliverie z Lycee Saint-Joseph La Joliverie pokonał największą odległość w zawodach, osiągając 2735 km bolidem napędzanym benzyną. Konkurująca z francuskim rekordzistą z 2010 roku drużyna z Politechniki Łódzkiej pokonała 716 km na 1 l tego paliwa. Niemiecki zespół ThaiRe-H2-Racing z uczelni Hochschule Stralsund zwyciężył w kategorii pojazdów wodorowych, pokonując odległość 1082,8 km/m3. W kategorii pojazdów elektrycznych wygrał hiszpański zespół ze szkoły średniej Eco-Dimoni z I.E.S Cotes Baixes, osiągając 888,8 km na 1 kWh, natomiast drużyna z Politechniki Śląskiej przejechała 183 km na 1 kWh.

W Mistrzostwach Świata Kierowców najwyższe miejsce na podium przypadło Green Team z Uniwersytetu Twente w Holandii.

Więcej w artykule "Studenci i uczniowie osiągają nowe poziomy efektywności energetycznej na Shell eco-marathon 2019".

Powiązane materiały: 

Udany debiut Kropelki 2.0 na Shell Eco-marathon Challenger
Międzynarodowy sukces studentów Politechniki Warszawskiej na Shell Eco-marathon

Źródło: www.shell.pl
Zdjęcie: SKAP

CYTAT TYGODNIA

"

 

Mierz siłę na zamiary,
Nie zamiar podług sił!…

 

 

Adam Mickiewicz

"

KONTAKT

Biuletyn Politechniki Warszawskiej

Pl. Politechniki 1, 00-661 Warszawa

Tel. 22 234 71 71, 22 234 71 81

Biuro Rektora Politechniki Warszawskiej

www.biurorektora.pw.edu.pl

REDAKCJA

Biuletyn Politechniki Warszawskiej
Wydawnictwo elektroniczne skierowane do społeczności Uczelni redagowane przez Biuro Rektora.

Zapraszamy do zgłaszania wydarzeń!

Sekcja ds. Komunikacji Społecznej i Mediów

Redakcja Biuletynu Politechniki Warszawskiej

MNiSW