Koło naukowe WUT Racing o swoich planach na 2016 r.
Koło naukowe WUT Racing Team Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa może pochwalić się licznymi osiągnięciami powstałymi na bazie autorskich projektów realizowanych przez zespół. Jakie są plany Koła na rok 2016?
Koło naukowe wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa (MEiL) WUT Racing Team jest organizacją zrzeszającą studentów z całej Politechniki Warszawskiej. Celem członków koła jest rozwój i zdobywanie doświadczenia poprzez realizowanie prawdziwych projektów, budowę samochodów wyścigowych i uczestnictwo w międzynarodowych zawodach Formula Student. Dzięki realizacji tak ambitnych zadań członkowie Koła mają okazję zdobyć doświadczenie z zakresu: modelowania i obsługi programów CAD, obliczeń wytrzymałościowych i aerodynamicznych metodą elementów skończonych i CFD, pracy zespołowej, planowania oraz realizacji projektu, zarządzania kosztami oraz wytwarzania i testowania. Zespół jest podzielony na 3 działy: techniczny, nietechniczny oraz rekrutów.
WUT Racing w Formula SAE
Cykl zawodów Formula SAE odbywa się od ponad 30 lat, na 4 kontynentach. Podczas rywalizacji drużyna studentów projektuje, wdraża i promuje bolid w stylu Formuły 1. Podczas serii zawodów oceniane są: wiedza studentów i jej wykorzystanie w procesie projektowania i budowy bolidu, jego właściwości jezdne (konkurencje dynamiczne), wykorzystanie funduszy i dostępnych materiałów oraz przygotowanie biznesowe.
W 2015 roku zespół WUT Racing Team zakończył projekt i budowę pojazdu wyścigowego WUT 2. Dodatkowo Koło uczestniczyło w międzynarodowych zawodach FSAE Hungary i FSAE Italy. We Włoszech zespół osiągnął 17 miejsce z ponad 50 drużyn uczestniczących. Był to najlepszy rezultat wśród wszystkich polskich zespołów biorących udział w tych zawodach.
Koło naukowe WUT Racing Team w 2016 r. ma zamiar zrealizować swój kolejny projekt - pojazd wyścigowy WUT 3, który opierać się będzie na doświadczeniu i ogromnej wiedzy zespołu zdobytej przez lata działalności. Studenci z pojazdem WUT 3 wystartują w międzynarodowych zawodach FSAE. Projekt ten będzie się wyróżniał:
- znacznym obniżeniem środka ciężkości pojazdu, poprzez zmianę pozycji kierowcy i obniżenie pozycji silnika stosując układ suchej miski olejowej;
- opracowaniem nowej technologii wykonywania elementów aerodynamiki pojazdów, która pozwoli zmniejszyć ich masę nawet o 70%;
- zmniejszeniem masy tyłu pojazdu, poprzez zastosowanie rozwiązania „rear box” zamiast ramy kratownicowej oraz stosując mechanizm różnicowy wyższej klasy, dedykowany Formule Student;
- wdrożeniem technologii konstrukcji nośnej typu „monokok”. Rozwiązanie to zapewnia duże obniżenie masy i wzrost sztywności w porównaniu do ramy stalowej.
Założenia te nie są dla zespołu projektantów skokiem w nieznane. Polegają na pogłębieniu posiadanej wiedzy i udoskonaleniu umiejętności projektowania. Współpraca ze specjalistami daje studentom szansę na osiągnięcie sukcesu.
Realizacja projektu nie byłaby możliwa, gdyby nie wsparcie sponsorów: Kongsberg Automotive, Bank Zachodni WBK Santander Universidades, Arrinera S.A., a w szczególności PKN Orlen.
Podobne materiały:
WUT Racing powraca z bardzo dobrym wynikiem
Studenci PW budują bolid z nanokrystalicznej stali
Opracowanie BPW na podstawie materiałów KN WUT Racing
Zdjęcia: WUT Racing