PW solidarna z Ukrainą - także muzycznie
Takiego koncertu w historii cyklu „Wielka Muzyka w Małej Auli” jeszcze nie było. 22 marca 2022 r. Orkiestra Rozrywkowa PW „The Engineers Band” zagrała koncert charytatywny „Solidarni z Ukrainą”.
- Miało być inaczej. Mieliśmy się cieszyć, wracają koncerty w pełni w swojej gali i oprawie, ale życie zgotowało nam inny scenariusz. Dzisiaj koncert jest inny. Jest poświęcony Ukrainie - powiedział prof. Andrzej Jakubiak, pomysłodawca cyklu „Wielka Muzyka w Małej Auli”. - Dzisiejszy koncert ma taki charakter, który Państwo z pewnością rozpoznacie. Poezja o bardzo wymownym nastroju i temacie - wojna. Muzyka, dyrygent, orkiestra i to wszystko razem dedykujemy Ukrainie. Myślę, że Państwo bardzo łatwo znajdziecie odniesienia do dzisiejszej sytuacji - dodał.
Podczas CXVIII koncertu z cyklu „Wielka Muzyka w Małej Auli” Orkiestra pod batutą Dariusza Łapińskiego wykonała program pt. „Trzynasta Trzydzieści”. Autorem tekstów jest Jan Kondrak - pochodzący z Lubelszczyzny poeta, kompozytor i wokalista. Utwory, które składają się na program, zrodziły się w głowie artysty w trakcie przeprawy promowej z Anglii do Francji.
Muzykę skomponował Zbigniew Łapiński - kompozytor i aranżer znany przede wszystkim ze współpracy z Jackiem Kaczmarskim oraz Przemysławem Gintrowskim. Jak mówił sam Jan Kondrak, Zbigniew Łapiński doskonale oddał swoją muzyką emocje i atmosferę, które poeta zawarł w piosenkach.
- Nie wiem czy obecny na sali autor tekstów zdawał sobie sprawę, że w tak bliskiej perspektywie te słowa będą tak aktualne, trudno byłoby je lepiej dopasować do dzisiejszych wydarzeń, dzisiejszego wieczoru - podkreślił prof. Robert Zalewski, Prorektor ds. Studenckich.
Fotogaleria koncertu
W trakcie koncertu była prowadzona zbiórka finansowa na rzecz osób dotkniętych wojną w Ukrainie. Goście mogli wesprzeć naszych sąsiadów, przyłączając się do specjalnej zbiórki uruchomionej przez PW lub kupując płyty z nagraniami Orkiestry (pieniądze zostaną w całości przekaże na fundusz pomocy Ukrainie).
Tekst i zdjęcia: Bartosz Matejko/Biuletyn PW