Finał XIX edycji Konkursu o Nagrodę Fiat Chrysler Automobiles (FCA)
Politechnika Warszawska oraz Fiat Chrysler Automobiles (FCA) po raz dziewiętnasty wręczyły nagrody w Konkursie na najlepsze prace inżynierskie, magisterskie oraz rozprawy doktorskie o tematyce motoryzacyjnej. Konkurs jest efektem zawartej w 1997 r. umowy o współpracy Uczelni i włoskiego koncernu motoryzacyjnego.
22 marca 2018 r., w Gmachu Głównym Politechniki Warszawskiej odbyło się wręczenie nagród w XIX edycji Konkursu o Nagrodę Fiat Chrysler Automobiles (FCA). W uroczystości prowadzonej przez prof. dr. hab. Rajmunda Bacewicza, Prorektora ds. Nauki, obok autorów nagrodzonych prac, udział wzięli m.in. przedstawiciele koncernu Fiat Chrysler Automobiles (FCA), m.in. Henryka Bochniarz - Członek Rady Nadzorczej FCA Poland, Ambasador Włoch w Polsce Alessandro De Pedys, Tommaso Giunti Dyrektor Badań i Innowacji w zakresie World Class Manufacturing Centro Ricerche Fiat, menadżerowie fabryk koncernu FCA w Polsce, członkowie jury, dziekani wydziałów uczestniczących w konkursie oraz promotorzy docenionych prac.
W Konkursie nagradzane są prace dyplomowe: inżynierskie i magisterskie oraz rozprawy doktorskie o szeroko rozumianej tematyce motoryzacyjnej, formułowanej przez spółki grupy Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Kryteria oceny uwzględniają poziom naukowy nadesłanych prac, opinie recenzentów oraz zgodność tematyki z preferencjami FCA.
Laureaci Konkursu za najlepszą rozprawę doktorską:
- Marek Michalczuk z Wydziału Elektrycznego za rozprawę „Sterowanie rozmyte przepływem energii w pojeździe elektrycznym wyposażonym w baterię ogniw litowych i superkondensatory”, promotor: prof. dr hab. inż. Lech Grzesiak.
- Przemysław Szulim z Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych za rozprawę: „Wykorzystanie informacji diagnostycznej w planowaniu ruchu pojazdu autonomicznego”, promotor: prof. dr hab. inż. Stanisław Radkowski.
Laureaci Konkursu za najlepszą pracę magisterską:
- Dominik Rodak z Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych za pracę: „Propozycja identyfikacji parametrów dynamicznych układów korbowych z wykorzystaniem tłumików drgań skrętnych”, promotor: dr inż. Bogumił Chiliński.
Członkowie jury konkursowego:
- prof. dr hab. inż. Włodzimierz Kurnik - przewodniczący,
- prof. dr hab. inż. Marian P. Kaźmierkowski - zastępca przewodniczącego,
- prof. dr hab. inż. Małgorzata Lewandowska,
- prof. dr hab. Franciszek Krok,
- prof. dr hab. inż. Wojciech Wróblewski,
- dr hab. inż. Michał Bartyś, prof. PW,
- dr hab. inż. Jan Matej,
- mgr Agnieszka Dymicka - sekretarz.
Konkurs o nagrodę Fiat Chrysler Automobiles (FCA) jest realizowany na podstawie porozumienia o współpracy naukowo-technicznej pomiędzy Centrum Badawczym FIATA (CRF), Fiat Chrysler Automobiles (FCA) oraz trzema polskimi uczelniami: Politechniką Warszawską, Politechniką Śląską w Gliwicach i Akademią Techniczno-Humanistyczną w Bielsku-Białej. Dotychczas w Konkursie nagrodzono 344 prace w tym 134 z Politechniki Warszawskiej (83 prace dyplomowe oraz 51 rozpraw doktorskich).
Zdjęcia: Biuletyn PW