W dniach 18-22 listopada 2014 r. Politechnika organizowała cykl bezpłatnych szkoleń i warsztatów pomagających zdobyć wiedzę z zakresu zakładania i rozwijania własnej działalności gospodarczej, budowania sieci kontaktów, zakładania start-upów oraz kreowania własnej marki.
Wydarzenie odbywało się w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości.
- Jednym ze strategicznych zadań Politechniki Warszawski jest stałe ulepszanie rozwiązań wspierających podnoszenie poziomu innowacyjności i transferu technologii na Mazowszu. Współpracujemy z młodymi przedsiębiorcami i pomagamy im w dotarciu do środowiska biznesu i administracji publicznej, co ułatwia wprowadzenie kolejnych projektów na rynek. Temu służą również nasze inwestycje czyli Centrum Zaawansowanych Materiałów i Technologii oraz Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii PW – mówi Anna Rogowska p.o. Zastępca Kanclerza ds. Rozwoju, Pełnomocnik Rektora ds. Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii.
Cały cykl został podzielony na trzy główne bloki, łączące się w kompletną ofertę dla studentów wszystkich uczelni oraz pracowników naukowych.
18 listopada 2014 r.
„WŁASNA FIRMA”
Dla uczestników bloku przewidziano m.in. niezbędne informacje dotyczące zakładania, rozwoju własnej działalności. Ponadto studenci usłyszeli od swoich starszych kolegów, absolwentów Politechniki Warszawskiej, o kulisach zakładania firm oraz ich drodze do sukcesu.
20 listopada 2014 r.
CEO Generations Forum (CGF)
Blok prezentował dobre wzorce biznesowe oraz informacje na temat instrumentów wsparcia przedsiębiorczości, jak również coachingu merytorycznego dla obecnych lub przyszłych przedsiębiorców wśród najmłodszych członków społeczności akademickiej PW. Celem organizatorów tej części Forum stało się wsparcie osób rozpoczynających własny biznes w osiągnięciu wymarzonego stanowiska Chief Executive Officer (CEO). Dodatkowo, dla studentów z kampusu południowego odbyły się indywidualne konsultacje z doradcami zawodowymi.
Sesje i panele bloku:
Podsumowanie CEO Generations Forum w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości
21-22 listopada 2014 r.
3D Show Printer & Scanner - pierwsze profesjonalne wydarzenie targowe w Polsce o tematyce związanej z drukowaniem i skanowaniem 3D prezentujące najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, informacje o producentach i ich produktach. Odwiedzający Targi mogli zapoznać się z przykładami modelowego połączenia nauki i świata biznesu. Na zdjęciu poniżej, jedna z atrakcji Targów 3D - makieta Nowej Warszawy w skali 1:1.
Honorowy patronat nad obchodami Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości objął prof. Jan Szmidt, Rektor Politechniki Warszawskiej.
Patronem medialnym był portal natemat.pl
Partnerzy: Centrum Zaawansowanych Materiałów i Technologii, Fundacja Grow Up Start Up oraz firma Pro Development sp. z o.o.
Za organizację wydarzeń na Politechnice Warszawskiej odpowiadali: Biuro Karier PW oraz Biuro Rozwoju i Projektów Strategicznych.
Światowy Tydzień Przedsiębiorczości (ang. Global Entrepreneurship Week, GEW) to przedsięwzięcie wywodzące się ze Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, którego pomysłodawcami są: Carl Schramm - CEO amerykańskiej Fundacji Kauffmanna, były premier Wielkiej Brytanii Gordon Brown oraz brytyjska organizacja Make Your Mark. Ideą wydarzenia jest promocja przedsiębiorczości rozumianej nie tylko jako prowadzenie własnej działalności gospodarczej, ale także jako świadomego kształtowania ścieżki kariery zawodowej, rozwijania wiedzy i umiejętności wśród młodych ludzi – uczniów, studentów, absolwentów, twórców start-upów oraz osób planujących rozpocząć działalność gospodarczą.
Największe na świecie "święto przedsiębiorczości" odbywa się od 2008 roku w ponad 140 krajach. Co roku uczestniczy w nim prawie 10 milionów osób i organizowane jest ponad tysiąc eventów. W ramach tego wydarzenia Politechnika Warszawska organizuje bezpłatne szkolenia, warsztaty, debaty i konkursy pomagające zdobyć wiedzę z zakresu rozwijania własnej działalności gospodarczej, budowania sieci kontaktów, zakładania start-upów, negocjacji czy budowania własnej marki.