W dniach 25-29 listopada 2019 r. w Politechnice Warszawskiej odbyło się sympozjum podsumowujące projekt „KNOCKY” dotyczący ograniczenia spalania stukowego w gazowych silnikach spalinowych dużej mocy.
Sympozjum, które odbyło się w Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii PW, otworzył dr inż. Łukasz J. Kapusta, kierownik projektu na Politechnice Warszawskiej. Gościem specjalnym był prof. Janusz Frączek, Dziekan Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa PW. Projekt „KNOCKY” przybliżył prof. Stanisław Szwaja z Politechniki Częstochowskiej.
Projekt „KNOCKY - Knock Prevention And Increase Of Reliability And Efficiency of High Power Gaseous Internal Combustion Engines” jest realizowany w ramach programu „Horyzont 2020”. Integruje ośrodki badawcze, zarówno akademickie, jak i komercyjne, w celu ograniczenia spalania stukowego w gazowych silnikach spalinowych dużej mocy. Wśród nich są: Politechnika Częstochowska (koordynator projektu), Politechnika Warszawska, University of Birmingham (Wielka Brytania), Michigan Technological University (USA) oraz firmy AVL (Austria), MOTORTECH (Niemcy) i Wartsila (Finlandia).
W ramach projektu prowadzone są interdyscyplinarne badania uwzględniające następujące zagadnienia: chemia paliwa, przygotowanie mieszanki palnej, zapłon, propagacja płomienia, wykrywanie spalania stukowego oraz jego przewidywanie. Badania prowadzone są zgodnie z kompetencjami jednostek uczestniczących w realizacji projektu, w skutek czego działania podejmowane przez partnerów przemysłowych są komplementarne do tych realizowanych przez Politechnikę Warszawską oraz inne ośrodki akademickie zaangażowane w realizację projektu.
Więcej informacji o projekcie dostępnych jest TUTAJ>>
Źródło: Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa PW