W dniach 27-30 stycznia 2019 r. przedstawiciele Biura Rektora oraz Biura ds. Promocji i Informacji Politechniki Warszawskiej uczestniczyli w 32. konferencji Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”, która podejmowała zagadnienia związane m.in. z marketingiem uczelni.
Konferencje Stowarzyszenia PRom odbywają się cyklicznie dwa razy w roku. Tym razem współorganizatorem wydarzenia pt. „PR i marketing uczelni 2.0” był Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu. Honorowy patronat nad konferencją objął Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Przewodniczący KRASP, prof. dr hab. inż. Jan Szmidt, Rektor Politechniki Warszawskiej.
W Wojanowie koło Jeleniej Góry spotkało się 120-tu uczestników, w większości przedstawicieli zrzeszonych uczelni wyższych. Konferencję otworzył prof. dr hab. Jerzy Niemczyk, Prorektor ds. Nauki Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz Anna Kiryjow-Radzka, Prezes Stowarzyszenia „PRom”. W imieniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego o „Komunikowaniu Konstytucji dla Nauki” opowiedziała Magdalena Bem-Andrzejewska, Dyrektor Biura Ministra.
W programie zaplanowano warsztaty z zakresu komunikacji, programów mentoringowych oraz kryzysu wizerunkowego. Dr Tomasz Piekot, popularyzator metody „trzech pach” zwrócił uwagę na konieczność dostosowania przekazu do potrzeb jego odbiorców, a przede wszystkim na znaczenie prostoty przekazu.
O tym „Jak skutecznie mierzyć działania uczelni w Internecie” opowiedziała dr Anna Miotk, specjalizująca się w mierzeniu skuteczności działań komunikacji biznesowej, autorka metodologii Diagnozy Medialności Produktu. Z kolei dr Bianka Siwińska z fundacji „Perspektywy” wytłumaczyła, jak sformatować program mentoringowy na uczelni i czym jest sztuka mądrego wzrastania.
Podczas konferencji nie mogło również zabraknąć zajęć związanych z emisja głosu. Poprowadził je Tomasz Boruszczak, polski dziennikarz, lektor filmowy i telewizyjny, a także prezenter i wydawca programów informacyjnych.
„Jak mówić ciekawie i z pasją” tłumaczył Maciej Orłoś aktor filmowy i telewizyjny, wieloletni prezenter TVP. Na zakończenie Bartosz Dembiński - były rzecznik prasowy Akademii Górniczo-Hutniczej, odniósł się do możliwych scenariuszy związanych z kryzysem wizerunkowym uczelni.
Zdjęcia: Biuletyn PW