Studenci z Międzynarodowego Koła Naukowego Sustainable Business, działającego przy Wydziale Zarządzania Politechniki Warszawskiej, zorganizowali drugą edycję wydarzenia TEDx Warsaw University of Technology. Tematem tegorocznego spotkania było „Wsparcie”.
Konferencja odbyła się 21 kwietnia 2017 r. w Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej. Zebrani w auli uczestnicy wysłuchali jedenastu inspirujących historii.
Wystąpili: Anna Charko, pracownik Centrum Nauki Kopernik, która na co dzień wspiera budowanie relacji między naukowcami i przedstawicielami mediów; Pierre-Philippe Mathieu, naukowiec, członek ESA (European Space Agency); Monika Kotylak, zajmuje się realizacją projektów wsparcia dla infrastruktury technologicznej w firmie Upstream Solutions, jest mentorem "Top Careers Toastmaster"; Jakub B. Bączek, trener mentalny, w 2014 roku był trenerem mentalnym Reprezentacji Polski w siatkówce, która zdobyła złoty medal na Mistrzostwach Świata; Radosław Pazura, znany aktor filmowy i teatralny, Fundator Fundacji Kapucyńskiej im. bł. Aniceta Koplińskiego; Monika Krzyżanowska, Prezes Fundacji One Day, niosącej pomoc dzieciom z Domów Dziecka; Mariusz Pitura, Dyrektor Kreatywny jednej z większych polskich agencji reklamowych Walk, twórca projektu „Niewidzialna książka”; Martina Zawadzka, podróżniczka, specjalistka ds. „spełniania marzeń”; Ewa Babicka i Magdalena Ciekała, wolontariuszki Szlachetnej Paczki; Maciej Malenda, dyrektor odpowiedzialny za wyszukiwanie i wdrażanie innowacji w Medicover, doświadczony konsultant i promotor rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję oraz Usamah Afifi, inżynier lotnictwa i absolwent MBA, prowadzący działalność w zakresie coachingu i doradztwa, nowych technologii, badań i rozwoju.
Uczestnicy spotkania mogli zagrać w najnowszą grę osadzoną w wirtualnej rzeczywistości, a także wziąć udział w konkursach przygotowanych przez partnerów i sponsorów wydarzenia. Całość transmitowana była na żywo przez TVPW oraz przez Radio Aktywne. Dzięki TEDx WUT została nawiązana współpraca z biznesem, w tym z międzynarodowymi firmami takimi jak Carrefour czy Bosch.
TED (Technology, Entertainment and Design) ma na celu propagowania - jak głosi motto - „idei wartych propagowania”. TEDx oznacza niezależną międzynarodową konferencję, która niemniej jednak organizowana jest zgodnie z obowiązującymi na całym świecie regułami TED. Możliwość partycypacji w wydarzeniu jako uczestnik - słuchacz odbywa się również zgodnie z określonymi wymogami licencji TED.
Źródło: WZ PW