Sara Janicka, studentka Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej, znalazła się w zwycięskim zespole, który będzie reprezentował Europę Środkowo-Wschodnią podczas kontynentalnego finału konkursu P&G CEO Challenge. Najlepsze europejskie drużyny rywalizować będą 9 kwietnia 2019 r. w Istambule.
P&G CEO Challenge to skierowany do studentów międzynarodowy konkurs organizowany przez firmę Procter & Gamble, nastawiony na rozwój umiejętności biznesowych, marketingowych i zarządczych. Dla uczestników to przede wszystkim szybka szkoła kierowania firmą i współpracy.
Studenci biorą udział w symulacji biznesowej oraz muszą zmierzyć się z problemami i zadaniami podobnymi do tych, z którymi na co dzień zmagają się menedżerowie firmy P&G. Opracowują również strategię biznesową. Konkurs składa się z czterech etapów - indywidualnego oraz trzech grupowych: etapu lokalnego, regionalnego oraz światowego. W ubiegłym roku w konkursie wzięło udział ponad 23 tys. studentów z 40 krajów.
W pierwszym etapie każdy uczestnik musiał indywidualnie przejść przez prawdziwe studium przypadku biznesowego. - Naszym zadaniem była analiza problemu i obecnej sytuacji marki Gillette oraz opracowanie kilku scenariuszy opartych o rzeczywiste sytuacje biznesowe, jak również zaproponowanie najlepszych rozwiązań - mówi Sara Janicka.
Studentka PW została zakwalifikowana do kolejnego etapu - lokalnego, który odbył się w lutym br. w Warszawie. Startowała w czteroosobowym zespole. - Musieliśmy opracować kompleksową strategię rozwoju dla marki Gillette, tak, aby w ciągu dwóch lat jej sprzedaż online wzrosła dwukrotnie oraz zwiększył się procentowy udział firmy w rynku amerykańskim i globalnym - relacjonuje Sara Janicka. - Postawiliśmy na nowoczesne rozwiązania, innowacyjność i optymalizację poszczególnych procesów biznesowych. Opracowaną strategię wzbogaciliśmy o stworzenie aplikacji, elementy grywalizacji oraz zastosowaliśmy najnowsze trendy technologiczne - sztuczną inteligencję, uczenie maszynowe, jak również personalizację usług i dopasowanie produktu do indywidualnych potrzeb klientów - dodaje.
Następnie zespół musiał obronić stworzoną strategię i przekonać do swojego rozwiązania najlepszych menedżerów oraz ekspertów z lokalnego oddziału firmy.
Jako zwycięski zespół z Europy Środkowo-Wschodniej został on zakwalifikowany do europejskiego finału, który odbędzie się w kwietniu w Istambule. Zawalczy o przepustkę do światowego finału, który zorganizowany zostanie w maju w Dubaju.
Nagroda finałowa to tygodniowy wyjazd do USA i udział w międzynarodowej konferencji P&G Signal w Cincinnati, która daje możliwość poznania najnowszych trendów rynkowych w gronie liderów i menedżerów ze świata biznesu.
Źródło: Sara Janicka/Wydział Zarządzania PW
Grafika: P&G