Studenckie Międzywydziałowe Koło Naukowe SAE, pierwsza w historii zawodów drużyna, która w 2013 roku zdobyła złote medale we wszystkich klasach SAE Aero Design West w Kalifornii, szykuje się do kolejnego startu w tych prestiżowych, międzynarodowych zawodach.
Młodzi inżynierowie z Politechniki Warszawskiej tradycyjnie wystartują we wszystkich kategoriach konkursu, reprezentując wykonane przez siebie bezzałogowe samoloty SMKN SAE w klasach "Micro”, "Regular" jak i "Advanced".
Wyzwań w tym roku jest bardzo dużo: w klasie Micro zmienił się regulamin, czyli od podstaw zaprojektowaliśmy nowy samolot, natomiast w klasie Advanced stworzyliśmy nowatorski system wykonujący misję obserwacji i autonomicznego zrzutu ładunku humanitarnego. W najbardziej prestiżowej klasie - Regular - startujemy samolotem dopracowywanym przez ostatnie 2 lata. mówi prezes Koła Agnieszka Garstka Co roku musimy także zebrać odpowiednie fundusze. Dziękujemy wszystkim firmom wspierającym nasz projekt - podkreśla prezes Koła.
Tegoroczne zawody odbywają się w dniach 24-26 kwietnia w Los Angeles. 12-osobowy zespół poleciał do Stanów Zjednoczonych z trzema samolotami: Sparrow (klasa Micro), Ladybird (klasa Regular) oraz Blackjack (klasa Advanced).
Studenci z Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa startują w konkursie Aero Design od 1991 roku. Polskę z zawodach reprezentować będą także drużyny z Krakowa, Poznania i Rzeszowa.
Studenckie Międzywydziałowe Koło Naukowe SAE AeroDesign to organizacja z ponad dwudziestoletnią tradycją, działająca przy Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa PW. Corocznie członkowie koła biorą udział w zawodach SAE AeroDesign w USA, a także w warsztatach, targach, konferencjach i innych wydarzeniach promujących lotnictwo.
Podobne materiały:
Misja PW-Launcher 1 powraca ze stratosfery
1000 km na litrze paliwa - studenci PW budują superekonomiczny pojazd
Studenci Politechniki Warszawskiej w finale Microsoft Imagine Cup
Shell Eco-marathon Europe 2015
European Rover Challenge 2015 z udziałem ekip PW
Studenci Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa PW w II rundzie konkursu Airbusa