Drużyna „GINDoors-ów” z Wydziału Geodezji i Kartografii zwyciężyła w pierwszym międzynarodowym hackathonie TomTom n.EXT. Opracowała aplikację, dzięki której oczekiwanie na naładowanie samochodu elektrycznego nie będzie czasem straconym.
W hackathonie, który odbył się online w listopadzie, uczestniczyło prawie 80 studentów z USA, Indii, Holandii i Polski. Zadaniem drużyn było opracowanie rozwiązań, które pomogłyby w jednym z trzech obszarów: przewożeniu ludzi oraz dostarczaniu rzeczy i żywności w bardziej wydajny sposób, zagospodarowaniu czasu kierowcy podczas ładowania pojazdu elektrycznego czy zwiększeniu bezpieczeństwa, ale i przyjemności z podróży motocyklistów jeżdżących w grupach.
Zwyciężyła drużyna „GINDoors” w składzie: Mateusz Białek, Kamil Choromański, Jakub Łobodecki, którzy studiują na Wydziale Geodezji i Kartografii. Zespół pracował nad zagadnieniem planowania wolnego czasu w czasie ładowania samochodu elektrycznego zgodnie z preferencjami kierowcy. Obecnie bowiem każda dłuższa podróż samochodem elektrycznym wiąże się z koniecznością odbycia obowiązkowego przystanku na naładowanie baterii.
Rozwiązaniem jest stworzona przez naszych studentów aplikacja. - Charge&Go odpowiada na problem bezproduktywnego oczekiwania na naładowanie samochodu elektrycznego w trakcie tego typu tras - tłumaczy Kamil Choromański, członek zwycięskiej drużyny. - Aplikacja pozwala wyznaczyć trasę, biorąc pod uwagę zarówno konieczność ładowania samochodu, jak i ciekawe miejsca, które można odwiedzić w trakcie tego procesu - wyjaśnia.
Użytkownik decyduje o tym, jakie obiekty go interesują (np. muzea, parki albo dobre restauracje), a aplikacja wyznaczy trasę tak, aby w trakcie ładowania samochodu możliwe było odwiedzenie takiego obiektu.
W hackathonie uczestniczyła także druga ekipa z Wydziału Geodezji i Kartografii - „KNGIK” w składzie: Antoni Weremczuk, Jakub Gryzio, Tomasz Stępień, Łukasz Wilk, których rozwiązanie również zebrało bardzo dobre recenzje.
Hackathon TomTom n.EXT zorganizowała holenderska firma TomTom, zajmującą się produkcją systemów nawigacyjnych.
Źródło i zdjęcia: Wydział Geodezji i Kartografii PW