Studenckie Koło Aerodynamiki Pojazdów (SKAP) PW chce pobić swój dotychczasowy rekord Polski. Budowany przez nich pojazd ma przejechać 1000 km przy minimalnym zużyciu paliwa. Środki na jego budowę będą zbierać m.in. w ramach crowfundingu.
„Zbiórkę organizujemy w ramach akceleratora Internest. Jej celem jest zapełnienie luki pomiędzy tym, co mamy, a tym, co jest niezbędne do ukończenia projektu na czas.” – mówi Adrianna Kaźmierczak, Prezes Studenckiego Koła Aerodynamiki Pojazdów działającego na Wydziale Mechaniki, Energetyki i Lotnictwa w Politechnice Warszawskiej - „Nowy pojazd – Kropelka 2015 – ma zastąpić obecnie istniejący pojazd. Sam projekt rozpoczął się dwa lata temu – większa część tego czasu była to faza koncepcyjna, czyli zbieranie pomysłów, szukanie najbardziej optymalnych rozwiązań oraz projektowanie pojazdu i podzespołów. Teraz czas na realizację” – podkreśla prezes Adrianna Kaźmierczak. - „Mamy już poszycie, silnik i część układów niezbędnych do jazdy Kropelki. Do zrobienia zostało niewiele, jednak bez dodatkowych środków, możemy mieć poważny problem ze startem w zawodach Shell Eco-marathon, a fundusze jakie może nam przekazać uczelnia uległy wyczerpaniu. Mamy nadzieję, że internauci pomogą nam rozwiązać ten problem”
Pojazd Kropelka wykonywany jest z kompozytu węglowego, dzięki czemu młodym konstruktorom ze SKAP udało się zdecydowanie ograniczyć masę poszycia. Niezwykle opływowy kształt Kropelki oraz samodzielnie zaprojektowany silnik o szacowanej sprawności sięgającej 35% to kolejne elementy mające wpływ na uzyskanie rekordowego wyniku i zwycięstwa w zawodach Shell Eco-marathon. „Nasze główne cele to testowanie nowych, innowacyjnych rozwiązań i inwestycja w młodych inżynierów. Członkowie naszego Koła uczą się w praktyce zagadnień mechanicznych, elektronicznych i oczywiście aerodynamicznych. Kładziemy duży nacisk na pracę w grupie i samorozwój, co procentuje nie tylko w kontekście organizacji, ale także dla każdego z osobna, gdy rozpocznie karierę zawodową.” – mówi Joanna Patejuk, Sekretarz SKAP. – „Motorem do działania i motywacją dla studentów jest praca nad realnymi projektami i badaniami, których wyniki mogą znaleźć zastosowanie podczas konstruowania ekologicznych i ekonomicznych pojazdów miejskich.”
Podobny materiał:
Shell Eco-marathon Europe 2015