Dział Badań i Analiz Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej zrealizował badanie pt. „Diagnoza potrzeb prawników w zakresie wykorzystywania narzędzi informatycznych w usługach prawnych”.
Głównym celem badania przeprowadzonego na zlecenie Fundacji LegalTech Polska była diagnoza potrzeb prawników w zakresie wykorzystania narzędzi informatycznych wspierających ich pracę. Wyniki pokazały, że 80 proc. prawników jest pozytywnie nastawionych do innowacyjnych rozwiązań i upatruje w nich sposobu na usprawnienie pracy.
Najbardziej obciążające dla prawników są zadania administracyjno-biurowe. Potrzebują wsparcia w obszarach takich jak: rejestracja czasu pracy, rozliczenie zlecenia, pozyskanie klienta, ustalenie wynagrodzenia, pozyskanie informacji zwrotnej, czy zbierania informacji o staniej orzecznictwa i prawa.
Zdaniem badanych na rynku nie ma rozwiązań informatycznych, które w pełni uwzględniałyby specyfikację obsługi prawnej. Natomiast 66 proc. prawników uważa, że sztuczna inteligencja zastąpi prawników w rutynowych czynnościach, pozwalając im skupić się na zadaniach niestandardowych i kontaktach z klientami.
Szczegółowa analiza wyników została przedstawiona w raporcie - raport do pobrania.
Źródło: Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej