Dziewięćdziesiąty siódmy koncert z cyklu Wielka Muzyka w Małej Auli wybrzmiał w murach Politechniki Warszawskiej. Wydarzenie odbyło się 11 maja 2017 roku. Tematem wieczoru byli "Bogowie".
Zebranych na 97. koncercie z cyklu Wielka Muzyka w Małej Auli przywitał inicjator przedsięwzięcia - profesor Andrzej Jakubiak. Gospodarz wieczoru w krótkich słowach przytoczył najważniejsze osiągnięcia Chóru Akademickiego Politechniki Warszawskiej, wyróżniając m.in. takie wydarzenia jak przejęcie Rubinowej Lutni na najważniejszym festiwalu chóralnym w Polsce Legnica Cantat czy wielokrotne zwycięstwa na Festiwalu Muzyki Cerkiewnej w Hajnówce. Jak podkreślał profesor Andrzej Jakubiak, na uwagę zasługuje fakt, że chór niemający korzeni w muzyce cerkiewnej wygrywa z chórami białoruskimi i ukraińskimi.
Zaczęło się od niespodzianki. Jako pierwszy artystów poprowadził niezapowiedziany w programie brytyjski dyrygent Colin Touchin. Po nim na scenie pojawił się dyrygent Chóru Akademickiego Politechniki Warszawskiej Dariusz Zimnicki. Dyrygowała też Justyna Pakulak.
W trakcie koncertu miało miejsce aż pięć prawykonań: „I belive, o God of all gods” Aldony Nawrockiej, „Panteon” Dariusza Zimnickiego, „Cupid and Psyche” Miłosza Bembinowa, „Perun vas po raj” Marcina Tadeusza Łukaszewskiego oraz „De Marsyas et Apollo” Aleksandry Chmielewskiej.
W programie znalazły się również takie tytuły jak: „Three Latin Motets” Ch. V. Stanforda, „Spasenije sodielal” P. Czesnokowa, „Angieł wopijasze” P. I. Czajkowskiego, „Mars in a fury” T. Weelkesa czy „Aleć nade mną Wenus” Mikołaja z Krakowa.
Zdjęcia: Biuletyn PW