81. koncert z cyklu Wielka Muzyka w Małej Auli zorganizowany został w ramach polsko-belgijskiej wymiany artystycznych doświadczeń i stanowił kolejną odsłonę kulturalnej współpracy obu krajów.
Poprzedni koncert odbył się w Politechnice Warszawskiej 10 października 2013 roku. Okazją do jego zorganizowania, podobnie zresztą jak obecnie, były Dni Belgijskie w Polsce (15 listopada - 3 grudnia 2014 r.). – Dla Belgów dzień ten jest symbolem wielkich osiągnięć Królestwa Belgii na całym świecie – podsumowała Colette Taquet, Ambasador Belgii w Polsce.
Inicjatorem wydarzenia w Małej Auli była Politechnika Warszawska we współpracy z Belgijską Izbą Gospodarczą oraz Fundacją Bielecki Art, dzięki której wybrzmiał utwór gościa specjalnego koncertu, Janusza Bieleckiego Miniatury taneczne. Wspomniana kompozycja została zaprezentowana jako zapis wrażeń powstałych w trakcie podróży kompozytora do egzotycznych zakątków naszego globu. Inspirowana folklorem odległych kultur, stanowiła tym samym nawiązanie do przenikania się artystycznych motywów ponad granicami.
Idea Koncertów Polsko-Belgijskich wyrosła bowiem z chęci wymiany muzycznych doświadczeń obu narodów i przybliżenia historycznej spuścizny wieków. Oprócz polskich kompozycji Feliksa Janiewicza Divertimento i Miniatur tanecznych Janusza Bieleckiego, wysłuchaliśmy także Koncertu fortepianowego C-dur KV 467 nr 21 W.A. Mozarta oraz utworu Maurice Ravela – Pawana na śmierć infantki. Belgijską muzykę reprezentowała rapsodia Augusta de Boecka - Dahomese rapsodie.
Koncert odbył się przy udziale Orkiestry Polskiego Radia pod batutą cenionego belgijskiego dyrygenta, laureata nagrody Académie Française, Médaille de Vermeil oraz pucharu Fuga Zrzeszenia Belgijskich Dyrygentów. Przy fortepianie zasiadł Ireneusz Boczek, utalentowany pianista młodego pokolenia, koncertujący z najlepszymi orkiestrami w kraju i za granicą.
Podobne materiały:
LXXIX koncert z cyklu Wielka Muzyka w Małej Auli
Koncert Janusza Olejniczaka w hołdzie pamięci powstańcom
The Engineers Band i Ania Rusowicz na galowo