Innowacyjna metoda handlu dziełami sztuki, rozwiązanie problemu parkowania na warszawskim „Mordorze” czy platforma fitnessu dla wstydliwych - między innymi takie projekty trafiły do finału I edycji Ogólnopolskiego Konkursu Wiedzy Ekonomicznej i Przedsiębiorczości.
Tegoroczna edycja zrodziła się z sukcesu pilotażowej „Ścisłej Czołówki”, która w zeszłym roku spotkała się z dużym zainteresowaniem uczniów szkół średnich. W tym roku stawka była dużo większa, gdyż ku aprobacie Senatu PW nagrodą były indeksy Politechniki Warszawskiej. Było o co walczyć, bo w trakcie rekrutacji na bieżący rok akademicki na jedno miejsce na Wydziale Zarządzania aplikowało 15 osób. Celem Konkursu było zachęcenie uczniów szkół średnich do poszerzania wiedzy ekonomicznej, rozwijania przedsiębiorczości i podjęcia studiów na menedżerskich na uczelni technicznej. Konkurs sprawdzał wiedzę i umiejętności, i miał charakter otwarty dla uczestników z całej Polski.
Uczestnicy konkursu, którzy z pozytywnym rezultatem rozwiązali test wiedzy, w drugim etapie konkursu przygotowywali projekty na wybrane tematy. Lista zagadnień obejmowała m.in. sposób na odrobienie strat wizerunkowych po kryzysie wizerunkowym marki FMCG stawiającej duży nacisk na Corporate Social Responsibility, oraz na innowacyjne wykorzystanie internetu jako kanału sprzedaży.
W trakcie gali finaliści zaprezentowali rezultat swoich prac w obecności jury, Dziekana Wydziału Zarządzania i publiczności. Laureaci otrzymali przepustki do studiowania na Wydziale Zarządzania Politechniki Warszawskiej.
Kolejna edycja konkursu już na jesieni!
Więcej informacji na stronie Wydziału Zarządzania PW.
Źródło i zdjęcia: WZ PW, Łukasz Pojezierski