Studenci znów mają szansę rywalizować w biznesowym konkursie L’Oréal i powtórzyć zeszłoroczny sukces polskiej drużyny. W tym roku rozpoznawalna na całym świecie gra przekształca się w inkubator talentów nie tylko dla młodych brand managerów, ale także dla inżynierów.
W ramach odświeżonej i rozszerzonej formuły konkursu zwycięzcy po raz pierwszy będą mogli w pełni zrealizować swoje pomysły. Studenci będą więcuczestniczyć w procesie tworzenia od teorii do praktyki oraz osobistego testowania zaproponowanych przez siebie rozwiązań. Zadaniem uczestników rozpoczynającej się właśnie 25. edycji Brandstorm jest opracowanie koncepcji na nowatorski projekt w zakresie męskiej pielęgnacji, dedykowany marce L’Oréal Paris Men Expert - tegorocznemu partnerowi konkursu. 3-osobowe drużyny mogą zgłaszać się do konkursu do 10 lutego za pośrednictwem strony internetowej brandstorm.loreal.com.
Od tego roku do znanej już kategorii biznesowej, odnoszącej się do zagadnień marketingowych i komunikacyjnych, dodana została także kategoria technologiczna, skierowana do studentów kierunków inżynieryjnych i technicznych. Dodatkowo wyróżnione będą projekty najlepiej wpisujące się w założenia zrównoważonego rozwoju, a ich autorzy otrzymają specjalną nagrodę w kategorii CSR. Zakończeniem kilkuetapowego konkursu będzie wielki finał, który odbędzie się 15 czerwca w Paryżu. W trakcie wydarzenia finaliści zaprezentują swoje prace podczas całodniowych, innowacyjnych targów. Będzie to również okazja do spotkań z przedstawicielami L’Oréal, lepszego poznania struktur firmy, a także uczestniczenia w sesjach mentoringowych i coachingowych z udziałem ekspertów.
W ubiegłym roku w ramach 24. edycji konkursu pierwsze miejsce zajął zespół z Polski. Koncept studentek Szkoły Głównej Handlowej, które zaprezentowały aplikację do skanowania skóry w 3D okazał się najlepszy spośród zespołów z ponad 300. uczelni z całego świata.
Brandstorm to niepowtarzalna okazja, aby udowodnić swoje umiejętności, poszerzyć wiedzę oraz zmierzyć się z samym sobą. Biorąc udział w konkursie mogłyśmy uwolnić naszą kreatywność w prawdziwym, międzynarodowym kontekście biznesowym, czego czasami brakowało nam w codziennym życiu na Uniwersytecie. Ponadto nauczyłyśmy się wiele o pracy zespołowej i o tym jak stosować cenne umiejętności zdobyte podczas studiów w pracy przy realnych projektach - wspomina Angelika Kim ze Szkoły Głównej Handlowej, laureatka konkursu Brandstorm 2016.
Brandstorm to przede wszystkim wyjątkowa szkoła całościowego myślenia o biznesie: od zdefiniowania istotnego problemu, przez zaproponowanie rozwiązań, aż po prezentację wyników kilkumiesięcznej pracy w bardzo skondensowanej formie. Aby ostateczna prezentacja pomysłu zakończyła się sukcesem, zespół powinien przede wszystkim przedstawić konkretne propozycje i pomysły na rozwiązanie postawionego problemu. Wymaga to olbrzymiej dyscypliny i konsekwencji w formułowaniu wniosków, a takich umiejętności rzadko wymaga się od studentów na uniwersytecie. Brandstorm daje zatem studentom niepowtarzalną możliwość porównania się z innymi w kontekście rynkowym - mówi opiekun zwycięskiego zespołu prof. dr hab. Piotr Płoszajski, kierownik Katedry Teorii Zarządzania, Szkoła Główna Handlowa.
O Brandstorm
Brandstorm to jedna z pionierskich inicjatyw firmy L’Oréal, organizowana od 1992 roku. W tym czasie uczestniczyło w niej 95 000 studentów z 58 krajów, którzy ubiegali się o nagrodę główną oraz możliwość rozpoczęcia kariery w strukturach firmy. Przez te lata konkurs ewoluował od inicjatywy marketingowej do biznesowej, poruszającej tematykę rozwoju produktu, travel retail a także digital. W Polsce projekt realizowany jest od blisko 10 lat i co roku gromadzi setki uczestników z różnych uczelni w całym kraju.
Źródło: L’Oréal