Data publikacji: 04.04.2024
System do zarządzania infrastrukturą ładowania pojazdów elektrycznych oraz ko-elektrolizer wysokotemperaturowy zintegrowany z wewnętrznym katalizatorem korekcji składu gazu do produkcji paliw syntetycznych - to dwa z siedmiu projektów, które będą realizowane w ramach grantów otrzymanych w konkursie ENERGYTECHDEMO.
Data publikacji: 30.11.2023
W Gmachu Mechatroniki powstaje nowa pracownia laboratoryjna, dzięki której z tematyką praktycznego wykorzystania odnawialnych źródeł energii będą mogli zapoznać się nie tylko studenci, ale również uczniowie szkół i pracownicy firm. Pracownia otworzy również możliwość realizacji specjalistycznych projektów dla Szkoły Doktorskiej i prac dyplomowych na studiach inżynierskich i magisterskich. Projekt jest realizowany w ramach grantu ENERGYEDULAB IDUB.
Data publikacji: 15.09.2023
Politechnika Warszawska od lat rozwija technologię węglanowych ogniw paliwowych. Kolejnym krokiem w badaniach naukowców PW jest opracowanie ko-elektrolizera do produkcji wysokiej jakości gazu syntezowego.
Data publikacji: 09.08.2023
W specjalnym numerze czasopisma naukowego poświęconego elektrochemicznej konwersji energii opublikowano nową pracę zespołu dr. hab. inż. Tomasza Pietrzaka zrealizowaną we współpracy z Uniwersytetem Wileńskim.
Data publikacji: 03.07.2023
Główne wydarzenia od 2020 r.
Data publikacji: 22.03.2023
Trwa rejestracja członków zespołów na maraton pracy nad praktycznymi rozwiązaniami i demonstratorami w obszarach inżynierii biomedycznej, technologii fotonicznych, cyberbezpieczeństwa i analizy danych oraz konwersji i magazynowania energii.
Data publikacji: 06.07.2022
Grupa naukowców z Wydziału Chemicznego Politechniki Warszawskiej opracowała materiały kompozytowe, które pozwolą na stworzenie ogniwa nowej generacji – ogniwa lit-siarka. Badania finansowane były z grantu badawczego IDUB.
Data publikacji: 23.05.2022
Intensywny rozwój elektromobilności, w tym głównie bateryjnych pojazdów elektrycznych, motywuje naukowców, w tym z Politechniki Warszawskiej, do prowadzenia badań w zakresie zastosowania synchronicznych silników reluktancyjnych jako napędów w pojazdach elektrycznych.
Data publikacji: 14.04.2022
Zespół naukowców z Politechniki Warszawskiej opracowuje metodę modelowania wielkości komórki detonacyjnej mieszaniny biogazów z tlenem przy pomocy uczenia maszynowego. Wyniki ich prac stanowią novum w obszarze badań nad detonacją.
Data publikacji: 20.12.2021
„To nie jest tak, że za chwilę nie będzie litu na planecie. On będzie po prostu na tyle drogi, aby przestało być opłacalne używanie go w ogniwach litowo-jonowych. Jak ogniowo czy bateria będzie droga to droższy będzie samochód elektryczny, a już w tej chwili ogniwo stanowi 50% ceny samochodu elektrycznego. W związku z czym jest o co walczyć. Ktoś kto będzie potrafił produkować ogniwa, a z nich baterie, będzie konkurencyjny w segmencie samochodów elektrycznych” – to fragment rozmowy z profesorem Markiem Marcinkiem z Wydziału Chemicznego Politechniki Warszawskiej, który w ramach programu IDUB prowadzi badania m.in. nad elektrochemicznym magazynowaniem energii w erze post-lithium.
Data publikacji: 25.10.2021
Zapraszamy do wysłuchania rozmowy Dariusza Aksamita z Wydziału Fizyki PW z prof. Moniką Żubrowską-Sudoł z Wydziału Instalacji Budowlanych, Hydrotechniki i Inżynierii Środowiska Politechniki Warszawskiej.
Data publikacji: 03.09.2021
Akumulatory sodowe typu Na-ion z biegiem lat cieszą się coraz większym zainteresowaniem, m.in. ze względu na niski koszt ich produkcji i łatwość w pozyskiwaniu surowców. Niestety, z powodu ich kiepskiej żywotności i niesatysfakcjonującej pojemności elektrochemicznej nadal nie stanowią pełnoprawnej alternatywy dla najpopularniejszych i drogich ogniw litowo-jonowych. Naukowcy z PW pracują nad rozwiązaniem tego problemu. Ich projekt badawczy realizowany jest w ramach grantu badawczego ENERGYTECH-1.
Data publikacji: 02.02.2021
Do budowy układów regulacji w energoelektronicznych układach przekształcania energii elektrycznej stosuje się dwie metody sterowania, wykorzystujące: kaskadową strukturę regulacji ze sprzężeniami od poszczególnych wyjść obiektu i regulatory ze sprzężeniem od wektora zmiennych stanu obiektu. A gdyby tak te dwie koncepcje połączyć? Przed takim zadaniem stanęli naukowcy z Wydziału Elektrycznego Politechniki Warszawskiej.