Biuletyn PW / Przegląd prasowy / Rewolucja w tworzeniu animacji 3D

Rewolucja w tworzeniu animacji 3D

To może być przełom w renderowaniu, czyli automatycznej konwersji modeli szkieletowych na komputerze. Polacy chcą ułatwić powstawanie awatarów, wykorzystując do tego metodę uczenia się przy niskim poziomie zaawansowania.

Projekt „Realistyczne renderowanie postaci ludzi na podstawie niepełnej informacji” ma rozwiązać problem renderowania, czyli tworzenia grafiki komputerowej. Chcielibyśmy ten obraz generować metodami uczenia maszynowego, generatywnymi sieciami neuronowymi i kontrolować ten obraz - wyjaśniał agencji Newseria Innowacje dr hab. inż. Tomasz Trzciński z Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych z Politechniki Warszawskiej.

Projekt Politechniki Warszawskiej „Low Shot Realistic Human Rendering from Partial Information” „Realistyczne renderowanie postaci ludzi na podstawie niepełnej informacji”, finansowany przez Microsoft Research Cambridge, może całkowicie zrewolucjonizować renderowanie. Polacy zamierzają do renderowania wykorzystać metody Partial Information (częściowe informacje) i Low-shot learning tj. uczenie się przy niskim poziomie zaawansowania i w ten sposób tworzyć awatary. Generatywne modele sieci neuronowych pozwolą stworzyć wysokiej jakości wizualizacje postaci oraz animację ich ruchu. Zgodnie z założeniami z częściowych informacji np. fragmentu twarzy i podstawowych, łatwych do zebrania danych, bez wykorzystywania skomplikowanych systemów wymagających wielu powtórzeń - można wygenerować realistycznie wyglądające filmy np. z pełną twarzą i mimiką oraz naturalnym sposobem mówienia.

Moje wstępne badania pokazały, że w tej działce brakuje rozwiązań, gdzie zadajemy jakiś ruch i postać podąża za tą trajektorią - to jest jedno. Drugie, okazuje się, że często widząc kogoś idącego na ulicy, jeśli to jest ktoś, kogo znamy, jesteśmy w stanie rozpoznać, że to jest nasz znajomy, po samym ruchu. I staram się też w tych badaniach wykorzystać te informacje - tłumaczył Kacper Kania, doktorant Politechniki Warszawskiej.

Więcej w materiale „Polacy chcą zrewolucjonizować proces tworzenia animacji 3D w filmach czy grach. Dzięki uczeniu maszynowemu będzie on tańszy i prostszy niż do tej pory” Newseria Innowacje.

Powiązane materiały: 

Sztuczna inteligencja a funkcjonowanie Wszechświata
Sztuczna inteligencja pozwoli zapobiegać przedwczesnym porodom
Zaawansowane algorytmy będą pomagać w walce z pandemią

CYTAT TYGODNIA

"

 

Szaleństwem jest robić wciąż
to samo i oczekiwać różnych rezultatów

Albert Einstein

"

17
Wrz

25. Festiwal Nauki

08:00 - 26 Wrz 20:00

19
Wrz

Zjazd Fizyków Polskich

12:00 - 23 Wrz 14:00

24
Wrz

Koncert Juwenaliowy w Płocku

18:00

28
Wrz

Kształcenie w zakresie geodezji i kartografii

09:00 - 30 Wrz 17:30

2
Paź

Science Gam Jam 2021

09:00 - 23:00

6
Paź

Infrastruktura Krytyczna Miast

09:00 - 8 Paź 15:00

7
Paź

Zapobieganie powodziom i ochrona przed suszą

00:00 - 8 Paź 00:00

7
Paź

Koncert XIX-wiecznych pieśni studenckich

20:00 - 22:00

KONTAKT

Biuletyn Politechniki Warszawskiej

Pl. Politechniki 1, 00-661 Warszawa

Tel. 22 234 71 71, 22 234 71 81

Biuro Komunikacji i Promocji Politechniki Warszawskiej

REDAKCJA

Biuletyn Politechniki Warszawskiej
Wydawnictwo elektroniczne skierowane do społeczności Uczelni redagowane przez Biuro Komunikacji i Promocji.

Zapraszamy do zgłaszania wydarzeń!

Redakcja Biuletynu Politechniki Warszawskiej

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI