Biuletyn PW / Modernizacja Uczelni / Rozwiązywanie problemów z service desk. Fakty i liczby

Rozwiązywanie problemów z service desk. Fakty i liczby

Service desk w liczbach

W styczniu w Centrum Informatyzacji uruchomiono usługę wsparcia serwisowego (tzw. service desk), która jest zorganizowana według reguł powszechnie uznawanego standardu dobrych praktyk ITIL (Information Technology Infrastructure Library). Mamy pierwsze zestawienie rodzaju zgłoszeń i ich ilości.

W ramach tej usługi uruchomiono adres e-mail 5999@pw.edu.pl oraz wewnętrzny numer telefonu 5999, dzięki którym można zdalnie zgłaszać wszelkie problemy związane z działaniem systemów informatycznych. Wszystkie zgłoszenia są rejestrowane w specjalnym systemie informatycznym, a zgłaszający otrzymuje unikatowy numer sprawy. Równocześnie w toku jej załatwiania jest sukcesywnie informowany o postępie prac.

Do końca kwietnia zarejestrowano i rozwiązano w nim blisko 500 zgłoszeń. Poniżej zamieszczamy wykres z ilością zarejestrowanych przypadków w każdym miesiącu oraz podziałem, w której sekcji problem był rozwiązany. Kolumna czerwona wskazuje na zgłoszenia, gdy wystarczyła jedynie pomoc dyżurnego pracownika odbierającego informację. W kolumnie niebieskiej ujęto przypadki wymagające udziału pracowników wyspecjalizowanych w danej problematyce.

Usługa Service Desk jest niezwykle przydatna, a korzystanie z podanych wyżej, a także na stronie internetowej Centrum, adresu mailowego i numeru telefonu przyspiesza rozwiązywanie problemów.

Powiązany materiał TUTAJ

CYTAT TYGODNIA

"

 

Szaleństwem jest robić wciąż
to samo i oczekiwać różnych rezultatów

Albert Einstein

"

17
Wrz

25. Festiwal Nauki

08:00 - 26 Wrz 20:00

19
Wrz

Zjazd Fizyków Polskich

12:00 - 23 Wrz 14:00

24
Wrz

Koncert Juwenaliowy w Płocku

18:00

28
Wrz

Kształcenie w zakresie geodezji i kartografii

09:00 - 30 Wrz 17:30

1
Paź

Inauguracja roku akademickiego 2021/2022

10:00

2
Paź

Science Gam Jam 2021

09:00 - 23:00

6
Paź

Infrastruktura Krytyczna Miast

09:00 - 8 Paź 15:00

7
Paź

Zapobieganie powodziom i ochrona przed suszą

00:00 - 8 Paź 00:00

KONTAKT

Biuletyn Politechniki Warszawskiej

Pl. Politechniki 1, 00-661 Warszawa

Tel. 22 234 71 71, 22 234 71 81

Biuro Komunikacji i Promocji Politechniki Warszawskiej

REDAKCJA

Biuletyn Politechniki Warszawskiej
Wydawnictwo elektroniczne skierowane do społeczności Uczelni redagowane przez Biuro Komunikacji i Promocji.

Zapraszamy do zgłaszania wydarzeń!

Redakcja Biuletynu Politechniki Warszawskiej

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI