Biuletyn PW / Modernizacja Uczelni / Centrum Informatyzacji w 2014 roku

Centrum Informatyzacji w 2014 roku

Centrum zostało powołane w czerwcu 2013 roku i do końca ubiegłego roku było organizowane z połączenia dawnych komórek organizacyjnych COI i ZOIAC. Rok 2014 stał się pierwszym, który zapewnił normalne funkcjonowanie nowej jednostki.

Zadania Centrum skupiły się wokół eksploatowania systemów i obsługi ich użytkowników oraz przygotowywania projektów nowych systemów z ich aktywnym wdrażaniem.

STRUKTURA ORGANIZACYJNA
CENTRUM INFORMATYZACJI POLITECHNIKI WARSZAWSKIEJ

Zakres przedsięwzięć przyjętych na bieżącą kadencję władz Uczelni przedstawia poniższy rysunek*

* Kolorem zielonym zaznaczono przedsięwzięcia w toku, białym planowane.

Najważniejsze z przetwarzanych systemów to:

  • Kadrowo-płacowy SAP HR;
  • Finansowy SAP FI;
  • Baza Dorobku i Wiedzy PW (tzw. REPOzytorium);
  • Ewidencji projektów badawczych (tzw. Badania Naukowe);
  • Ewidencji toku studiów USOS i jego podsystem obsługi użytkowników USOSweb;
  • Katalog efektów kształcenia poszczególnych kierunków studiów (ECTS/KRK);
  • Rekrutacja PW;
  • Rekrutacja Centrum Współpracy Międzynarodowej;
  • Obsługi Studium Języków Obcych;
  • Suplement;
  • 2 środowiska pocztowe (Oracle JES, MS Exchange);
  • Zamówień Publicznych;
  • Repozytorium dokumentów;
  • Centralny system zarządzania projektami (P2Ware);
  • Kancelaria Tajna;
  • Stary system finansowo – księgowy.

Główne realizowane projekty – system SAP:

  • Zakres projektu FI objął ponad 80 procesów biznesowych;
  • We wdrożeniu uczestniczyło około 80 osób z Politechniki Warszawskiej i ponad 30 konsultantów firm współpracujących, a prace projektowe prowadzone były w ramach 10 zespołów merytorycznych;
  • Liczba użytkowników końcowych Systemu SAP-FI: około 540;
  • Liczba użytkowników końcowych Systemu SAP-HR: około 630;
  • Przeprowadzono ponad 1000 jednostek szkoleniowych;
  • Łącznie opracowano ponad 100 instrukcji szkoleniowych (ponad 3.000 stron) grupujących 20 tematów głównych w ramach 6 modułów funkcjonalnych;
  • Utworzono ponad 3500 ról w systemie;
  • Przeniesiono ze starego systemu ponad 60 tys. środków trwałych.

Główne realizowane projekty – system USOS:

  • Zastąpiono stare systemy np. Ewista (ewidencja studentów), OptiCamp (elektroniczna legitymacja studencka), Stypendia;
  • Rozbudowano i zintegrowano z systemem USOS systemy: Rekrutacja, SAP, Akademik (szykowane są systemy: Biblioteka Główna i REPOzytorium);
  • Uruchomiono w ramach systemu USOS funkcjonalności: obsługa toku studiów, zapisy, archiwum prac dyplomowych, ranking, dyplomy;
  • Trwa uruchamianie funkcjonalności: zlecenia dydaktyczne, pensum, praktyki studenckie;
  • Zmodyfikowano ponad 50 zbiorczych formularzy oraz opracowano 26 nowych;
  • Zmodyfikowano 16 raportów oraz opracowano 64 nowe;
  • Opracowano 6 instrukcji (ponad 300 stron dokumentacji);
  • Wdrożenie systemu jest bardzo zaawansowane na 7 wydziałach oraz zostało rozpoczęte na 2 kolejnych;
  • Przeszkolono ponad 130 osób w zakresie obsługi Centralnego Modułu USOS oraz ponad 70 osób w zakresie ewidencji studiów podyplomowych;
  • W systemie są dane ponad 35 tys. aktywnych studentów;
  • Z systemu korzysta ponad 300 pracowników administracyjnych;
  • W zapisach na zajęcia brało już udział ponad 1,5 tys. studentów;
  • Dostęp do systemu posiada już ponad 11 tys. aktywnych studentów oraz 1,2 tys. nauczycieli akademickich.

Wykorzystywanie komórki obsługi użytkowników (Service-desk):

Wykresy dynamiki zgłoszeń dobrze ilustrują okresowe spiętrzenia związane z uruchamianiem systemów oraz trendy nabywania kompetencji. Cieszy fakt, że krzywa zgłoszeń obsłużonych przez pierwszą linię wsparcia service-desk ma trend wyraźnie wznoszący, a krzywa obciążeń drugiej linii wsparcia lekko malejący. Oznacza to, że zespół pierwszej linii szybko nabywa nowych umiejętności potrzebnych do obsługi nowych systemów i odciąża autorów oraz administratorów tych systemów. Dla porządku trzeba dodać, że liczby na wykresie odnoszą się tylko do zgłoszeń mailowych, tymczasem telefonicznych jest drugie tyle.

Obsługiwana infrastruktura informatyczna to:

  • 160 wirtualnych maszyn ulokowanych w 3 klastrach;
  • 6 serwerów typu IBM Power na potrzeby środowiska SAP;
  • 12 serwerów na potrzeby klastrów w środowisku VMware;
  • 4 macierze dyskowe;
  • 2 czterowęzłowe przełączniki światłowodowe oraz SAN;
  • 3 biblioteki taśmowe, 2 serwery NFS na potrzeby backup'u;
  • 10 specjalistycznych urządzeń sieciowych w 6 węzłach stanowiących szkielet sieci;
  • ponad 30 urządzeń obsługujących użytkowników i serwery w Gmachu Głównym;
  • ponad 60 urządzeń dla systemów innych jednostek pod nadzorem CI.

Utrzymywane strony WWW:

  • Politechniki Warszawskiej;
  • Centrum Studiów Zaawansowanych;
  • Biuletyn Informacji Publicznej;
  • Administracji Centralnej;
  • Biura Rozwoju i Projektów Strategicznych;
  • Biuletyn PW;
  • 100-lecia odnowienia tradycji PW;
  • Platforma ekspertów;
  • Ośrodków wypoczynkowych PW;
  • Związku Nauczycielstwa Polskiego.

Opracowano w Centrum Informatyzacji PW

 

CYTAT TYGODNIA

"

 

Szaleństwem jest robić wciąż
to samo i oczekiwać różnych rezultatów

Albert Einstein

"

17
Wrz

25. Festiwal Nauki

08:00 - 26 Wrz 20:00

19
Wrz

Zjazd Fizyków Polskich

12:00 - 23 Wrz 14:00

24
Wrz

Koncert Juwenaliowy w Płocku

18:00

28
Wrz

Kształcenie w zakresie geodezji i kartografii

09:00 - 30 Wrz 17:30

1
Paź

Inauguracja roku akademickiego 2021/2022

10:00

2
Paź

Science Gam Jam 2021

09:00 - 23:00

6
Paź

Infrastruktura Krytyczna Miast

09:00 - 8 Paź 15:00

7
Paź

Zapobieganie powodziom i ochrona przed suszą

00:00 - 8 Paź 00:00

KONTAKT

Biuletyn Politechniki Warszawskiej

Pl. Politechniki 1, 00-661 Warszawa

Tel. 22 234 71 71, 22 234 71 81

Biuro Komunikacji i Promocji Politechniki Warszawskiej

REDAKCJA

Biuletyn Politechniki Warszawskiej
Wydawnictwo elektroniczne skierowane do społeczności Uczelni redagowane przez Biuro Komunikacji i Promocji.

Zapraszamy do zgłaszania wydarzeń!

Redakcja Biuletynu Politechniki Warszawskiej

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI