„Żywioły w dźwiękach” LXXXIV Wielkiej Muzyki w Małej Auli

Majowy spektakl Wielkiej Muzyki w Małej Auli był już 84. edycją tego koncertu. Tym razem mieliśmy okazję wysłuchać utworów w wykonaniu Chóru Akademickiego Politechniki Warszawskiej pod dyrekcją Dariusza Zimnickiego i Justyny Pakulak.

W atmosferę wieczoru 7 maja 2015 r. wprowadził nas jak zwykle prof. Andrzej Jakubiak, twórca cyklu Wielka Muzyka w Małej Auli. Zapowiadając ten ostatni w roku akademickim 2014/2015 koncert, przybliżył jednocześnie muzyczny rozkład na jesień, który nie tylko podkreśli uroczysty charakter obchodów 100-lecia Odnowienia Tradycji Politechniki Warszawskiej, ale i stanie się tłem dla innych ważnych rocznic. W październiku br. czeka nas chociażby 15-lecie Chóru Akademickiego Politechniki Warszawskiej.
Z tej okazji zespół wystąpi w Filharmonii Narodowej.

Fotorelacja z koncertu „Żywioły w dźwiękach” w ramach LXXXIV Wielkiej Muzyki w Małej Auli

W repertuarze majowego koncertu „Żywioły w dźwiękach” znalazły się następujące utwory:

  • Alice Parker - Hark I hear;
  • Morten Lauridsen - O’ve lass il bel viso, Quando son piu lontan;
  • Jan Sandstrom - Surge aquilo;
  • Eilir Owen Griffiths - There was Silence in Heaven (utwór dedykowany ChAPW);
  • Henryk Jan Botor - Sub tuum praesidium;
  • Rihards Dubra - Stetit Angelus;
  • Janos Vajda - Alleluja.

Chór Akademicki Politechniki Warszawskiej pod dyrekcją Dariusza Zimnickiego

Po przerwie usłyszeliśmy:

  • Thomas Morley - Fyer, fyer;      
  • Samuel Barber - To be sung on the water;
  • Vytautas Barkauskas - Stabat Mater;
  • Javier Busto - Sagastipean;
  • Dariusz Zimnicki - Air na strunie głosowej (prawykonanie);
  • Raymond Murray Schafer - Miniwanka;
  • Eric Whitacre - Leonardo dreams of his flying machine.

Tematyka muzycznego spektaklu nawiązywała do kultury starożytnych państw Dalekiego Wschodu, gdzie jak mówi Dariusz Zimnicki - pojawiają się koncepcje wyróżniające pięć substancji, które w przednaukowy sposób wyjaśniają rzeczywistość przyrodniczą. Dyrygent zachęcał zgromadzoną licznie w Małej Auli publiczność do poszukiwania skojarzeń muzyki z odpowiednim żywiołem. - Może gdzieniegdzie da się usłyszeć brzęk metalu czy też zauważyć wypełniający aulę eter, jako quinta essentia jednocząca cały dzisiejszy program - namawiał do odnajdywania dźwięków Maestro.

Doskonałą emisję głosów oddających charakter żywiołów, zawdzięczamy Joannie Morawskiej.

Chór Akademicki Politechniki Warszawskiej w liczbach:

  • 55 żywiołowych chórzystów;
  • Średnia wieku 25 lat;
  • Udział studentów lub absolwentów PW – 75%;
  • Ponad 100 utworów a capella wykonanych przez ostatnie 6 lat działalności koncertowej.

Podobne materiały:

Karnawałowe zapusty w Dużej Auli
Koncert Polsko-Belgijski w ramach cyklu Wielka Muzyka w Małej Auli
LXXIX koncert z cyklu Wielka Muzyka w Małej Auli
Koncert Janusza Olejniczaka w hołdzie pamięci powstańcom
The Engineers Band i Ania Rusowicz na galowo
Wywiad z Dariuszem Zimnickim - Dyrygentem Chóru Akademickiego Politechniki Warszawskiej
Rubinowa Lutnia dla Politechniki Warszawskiej